Röd mamma, sjuk pappa och en slagen hjälte

Det blev Piteå. Har haft en helt underbar helg, en riktig semester. Vi har haft det mysigt i solen, ätit gott, druckit några öl(vissa drack mer än några), busat,  varit på promenader, ätit goda glassar, köpt lotter, sovit i ett förtält, solat på den svinkalla playan, jagat Rockan, badat, blivit röda och haft det härligt.

Rocky har varit helt underbar! Han har inte varit det minsta gnällig eller tjurig. Han hade lite svårt att sova bara, han hostar ganska mycket. Han blev överlycklig när han fick träffa katterna och hundarna som bodde på campingen. Vi var och badade en stund idag och han vägrade att sluta bada. Tillslut lyckades pappan söva honom i vagnen. Han var så trött så trött.

När vi kom hem åkte jag och Rocky direkt till stugan för att inte väcka André som har blivit riktigt sjuk som ville sova. Där fick han bada ännu mer! Vi kokade mormorssaft och åt bullar.

Jag är knallröd i ansiktet och kritvit på halsen, inte snyggt. Rocky sover och André sover, jag ska baka tårtbottnar hela kvällen lång. Å kanske äta någonting, jag är fortfarande hungrig.

Nu ska jag gå och tömma bilen på allt möjligt.

Jag glömde ju givetvis kameran, jättertråkigt att inte ha kort på Rockys första husvagnssemester.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0