Tant

Har tvättat klart nu. Tanten som har nr 03 ska jag undvika i fortsättningen, hon är ett riktigt tjoller. Hon stod och väntade på sin tvätt när jag kom ner. Hon står där nere under hela sin tvättid det har jag märkt. Hon började med att fråga om jag hade tvätt i torkrummet. Sedan hade hon åsiker om hur jag rengjorde filtret, medans jag rengjorde det(som man ska göra) påminnde hon mig om att tömma vattenbehållaren oxå. Jag är duktig i tvättstugan och gör allt som man ska göra förutom att torka golven. Det kommer jag aldrig att göra. Svabba runt med en mopp full av silverfiskar, nä huvva.

När jag var klar och redo att kånka upp allt stoppade hon mig och berättade att man måste stänga av tvättmaskinen helt innan man öppnar luckan eftersom att den är av metall och leder ström.

Alla tjollertanter över 65 borde låsas in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0