18 månaderskontrollen

Vi har varit på 18månaderskontroll idag. Det var både roligt och tråkigt. Innan vi åkte berättade jag att han skulle få en spruta av doktorn och det berättade han för alla på vårdcentralen. I  väntrummet täffade vi en familj som kom ihåg att dom hade träffat honom på kattutställningen när han var jätteliten och hade på sig en tröja där det stod: I´m fucking happy. Kul att folk kommer ihåg oss, eller? Han var duktig och byggde höga torn med klossarna och ritade teckningar med mamma och pappa på. Då läkaren kom frågade jag om Mollipect och hans andningsproblem. Hon lyssnade på honom och sa att eftersom att hans pappa hade någon sorts astma när han var liten så är det nog astma som Rocky har. Det var ju mindre kul! Han fick utskrivet en sak som ser ut som en syrgasmask som han ska andas i morgon och kväll när han är förkyld. Det var iaf skönt att någon för en gångs skull tog mig/honom på allvar. Vi ska till henne och göra en uppföljning om ett par månader oxå. Sprutan gick bra att ta han skrek i 0,5 sekunder och sedan ville han rita igen. När vi skulle åka hem hade han hittat en stor boll som han spelade fotboll med, då pratade han även om Zlatan. Sköterskan skrattade och sa att vi inte behövde komma på 3årskollen för då  ska man kunna sparka på bollen.

image685
Han är nu 85,5 cm lång och väger 14,3 kilo.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Gullprins, jag vill träffa din bebis snart!

2008-01-22 @ 16:37:34
URL: http://mittimellan.blogg.se
Postat av: rockansmommo

jag måste få träffa Rocky SNART!!!!!!!
Längtar!
Hinner vi ses i morgon innan jag börjar kl.12 kanske???
Eller lördag kväll??
Sönag har jag redan bokat:)

2008-01-24 @ 09:00:01
URL: http://optimalprimes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0