ÅskA

Det blixtrar och dånar, jag tycker att det är mysigt. Jag vill ta på mig regnjackan och ställa mig på balkogen men vågar inte riktigt. Höll på med målningen av string nr 2 men har nu släckt ner för att kika i fönstren. Tänker på alla brandmän som säkert sitter redo och väntar på att ta hand om något hus eller någon stackars människa, om dom inte redan har ryckt ut.

Min telefon har överlevt tillbudet i min väska, kameran hänger fortfarande på tork. Har hört att lillebror vill göra affärer om den inte går igång. Han ska köpa sig en vattentät kamera.

Tänker på alla historier som mamma och pappa har berättat. Jag tror att det var någon gammelfarmor/mormor som satte gummistövlar på sängbenen när Åskar var på besök. Och jag tror att det var min mormor som tog med sig hela familjen ut i bilen när det åskade. Rätta mig gärna om jag har fel.

Vi var och badade i Sjöbotten med Jessica och Sandra ikväll. Rocky var rädd för tigrarna i skogen. Bada tyckte han var lika kul som vanligt. Att hamna under vattnet var inte heller tråkigt. Måste köpa armringar eller någonting åt honom för han har inget hov. Han har även kollat i min navel ikväll för att kolla om det var någon bebis där. "Nää ingen bäbis" sa han och gick vidare.

Slutfantiserat från mig.

Håll er i hatten och klättra inte upp i nåt träd.

Jag håller tummarna för att hela stan blir utan el imorgon, eller iaf vitberget ,kanske bara grillen på vitbergs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0