Sjuk?

Natten har varit jobbig kan jag lova. När jag börade runda av vaknade Rocky och skrek. Han hade Andningssvårigheter och började kräkas slem. Den första omgången kom i mina händer, den andra över hela min rygg och den tredje fyllde soffan. Jag stoppade ner honom i badet för att han skulle bli ren och jag skulle hinna få bort lite otäckheter. Det bara tjöt när han andades och det gick inte att få i honom medicin. Tillslut satt vi båda i badkaret och då kunde han både dricka och ta Bromhexin som vi brukar ge honom när han är sjuk. När jag sedan lyfte upp honom ur badet sa han: Tack så mycket för hjälpen. Vi har sovit i soffan i natt båda två. Och även en stund i hans säng. När han vaknade var han bara lite snuvig, så skönt!

Det blir ingen runda på stan idag, det blir barnkanalen i soffan. Men vi kanske kan ta en sväng på solbacken senare. Vi får se vad vi orkar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0