Förkyld eller allergi?

Vet inte om jag blev tvärförkyld eller om jag fortfarande har hund på mig.

Ska prova duscha.

Kan man känna av en allergi timmar efteråt? Vilken är bästa allergimedicinen?
Varför känner jag av olika djur på olika sätt?

Av mamma och pappas katter kliar det i ansiktet och jag får kliande utslag, ibland rinner ögonen.
Karros katter kliar hela kroppen av(men dom rör jag sällan)
Morfars Bruno ger mig nysningar och igensvullen näsa.
Sandras hundar(som oftast inte ens är i närheten) har jag bara fått utslag av en gång efter några timmar.

Det var dom djuren som jag träffar någon gång.

Varför reagerar kroppen på olika sätt med olika djur?

Vet inte om någon läsare kan ge svar. Men vem ska man fråga? Ett test behöver jag inte ta eftersom att det är ganska självklart att det är just djur jag känner av.

tänk om Rocky aldrig kan fåå ha en kanin för att jag är allergisk?


Jag hade en vit och arg kanin en gång. Ice cube var dens namn. Hans ben hoppade ur led. Sedan tog morfar hand om den kaninen.

Jag hade även en Pelle. Han fick ett riktigt dop med inbjudningar och gästerna kom från Moröbacke och hade tjusiga klänningar på sig. Han drunknade i ett dike.
Jag hade även en Stumpan. Men jag vet inte vad som hände med henne. Eller var Stumpan och Karin samma kanin?
Jag hade även en Karin. Jag hon flyttade till någon annan, tror jag iaf. Mamma och pappa kanske lurades. Hon älskade choklad.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Har ingen aning om allergierna...



Men va många kaniner du haft =) Jag hade oxå en, en underbar svart kanin som hette Pärlan.

På sommrana hade hon en stor bur ute i skogsgläntan vid huset..men hon dog av en chock tror vi...förmodligen nån hund eller så som skrämt henne..

Kaniner e mysiga djur =)

2009-02-24 @ 22:22:58
URL: http://lollanslivs.blogg.se/
Postat av: Anonym

jaa,du hade ju många kaniner...den som hade tänder som växte då och morfar fick klippa tänderna på.Vem var det?

Karin flyttade ju till nån som Pernilla (på mitt förra jobb)kände.Där hade de en kaninkille trodde dom i alla fall-men det blev Karin som blev pappa till kaninungar!Fantastiskt.

Vad vi upptäckte efteråt var att dessa kaniner älskade att gnaga på kablar!Rent ut livsfarligt!

Tror nog att Rocky kommer att klara livet galant utan kaniner också!Han har ju Svea-sin bästa kompis!hos mommo som han sköter om så bra!Så han har ju redan lärt sej att djur måste skötas om,matas,ge vatten och de är man snäll med-han har ju aldrig varit dum med katterna.Bara hur mysig som helst-om inte Olle är på "bobling"banan förståss.Då måste han ju flyttas bort-förståss.

2009-02-24 @ 23:29:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0