Gillar

Hade inte tänkt skriva nåt om vädret bara för att alla andra gör det men nu kan jag inte hålla mig längre. Jag har kört fast minst tio gånger de senaste dagarna. Men det spelar ingen roll för jag gillar all denna snö. Jag gillar att skotta, jag gillar Andrés täckbyxor(mina är kvar i källaren), jag gillar mina varma skor, jag gillar läget. Vi var ute och skottade länge ikväll. Sedan rullade vi i snön och gjorde en rutchkana. Gud så mysigt!

Jag gillar när vädret är lite extremt, det får gärna storma eller snöa eller regna eller åska.

En sak förstår jag mig inte på och det är alla cyklister som sdrar sina cyklar uppför plogkanter, uppför backar och genom alla snömassor. Varför lämnar man den inte hemma? Det har snöat i många många dagar men fortfarande envisas många med att "cykla". Det måste ju vara enklare att promenera!

Imorgon ska vi plumsa till dagis och jobb. Sedan ska jag ringa och klaga på han som skottar här, han har gjort en snöhög bakom bin bil, därför har jag suttit fast ett par gånger extra.



Kommentarer
Postat av: J

Hehe man är för optimistik helt enkelt, och för lat för att gå. Drog min cykel till och från jobbet i torsdags, men idag gick det faktiskt cykla. Lite skakigare och långsammare än vanligt men det gick! Om man ska fortsätta prata väder så är det ju tokmysigt just nu, man får nästan vårkänslor på nåt konstigt sätt =) Synd bara att balkongen är helt igensnöad men det är fint att titta genom fönstret också =)

2009-02-09 @ 12:08:59
URL: http://mittimellan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0