Vip i backen

Efter plumsande i snö som nådde till midjan och en arg pojke som var tvungen att stå på alla fyra i pulkan för att vi skulle ta oss fram båda två nådde vi till slut målet. Men det var så djup snö att det inte gick att åka. Vi lekte med pinnar och rullade i snön istället.

Vi hejade på Mats som skottade på vägen till backen och helt plötsligt såg jag nåt som jag inte trodde var sant. Världens bästa skottare skottade upp en väg till oss! Han spenderade kanske 30 minuter av sig arbetsdag med att göra en riktig väg till alhemsbacken. Så snällt. Ska tacka honom när jag får tillfälle.

Vi fikade i backen och gick sedan på en promenad.

Nu ikväll har vi badat med främlingar.

Nu ska vi sova.

Ledig dag imorgon oxå, känns skönt. Det blir en lugnare dag.


På väg


Vi tog en plumpsarpaus, eller jag


Lika lång väg kvar.


En traktor mitt i snön


Sur när det var så svårt att gå upp för backen


Vägen. Snön var näsan en meter djup

Vi stannade i en snödriva för lite fotografering



Han har inte riktigt lärt sig hur man får till ett naturligt leende


VIP-vägen. Man kan tom köra en mindre bil til backen nu.


Vägen som vi tog dit.


Nästan hemma






Förövrigt blir bajs mer och mer poppis för varje dag. Ikväll har varenda menings avslutats med bajs, bajs.


Kommentarer
Postat av: anna

bara att konstatera att vissa inte ska vara fröknar.

å du får gärna kalla oss trevliga fröknar, jag ska bli som majvor. haha

2009-02-10 @ 21:59:31
URL: http://ejreviskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0