Skelleftesyndrom?

Smutskastning och skitsnack. Jag blir så trött på alla som klagar. Folk verkar leta efter fel bara för att få ut sin klagan. Är det ett Skelleftesyndrom? Varför tål inte människorna att saker ändras, förnyas och byggs om?

Jag  pratar om mitt jobb, min arbetsplats, en stor del av mitt liv. Jag älskar mitt arbete, min arbetsplats, arbdetskamraterna och mitt Edda.

Är det för att det är en kommunal anläggning som det svider i folkets snåltarmar? Är det för att "det var bättre förr"? Jag kan förstå mycket av kritiken, det är få duschar, bubbelpoolen är liten och har inga räcken att dra sig upp i, det har gjorts en del konstiga investeringar.

Men Skellefteå har fått en ny och modern anläggning där det finns någonting för alla. Varför kan man inte bara vara nöjd över att det alltid går att motionssimma, det finns en ny och fräsch bubbelpool, det finns en klättervägg och hopptorn, det finns en pool med en stor boll som gör vågor, det finns en jättefin lagun för de minsta, det finns en speciell avdelning för handikappade, det finns en jättefin och lugn relaxavdelning med många bastuar och både kalla och varma källor. Varför kan man inte bara komma och se det hela med positiva ögon? Varför kan man inte bara fråga badpersonalen varför det finns så få duschar? Varför ber man inte någon om hjälp för att komma sig upp eller ner i bubbelpoolen? Dom finns ju där för att hjälpa och lära folket hur man badar säkert. Istället skickas det insändare till tidningen, det skrivs anonyma kommentarer mm. När folk läser allt skit som skrivs tar dom åt sig av andras åsikter och uppfattningar utan att ens har varit på Eddahallen någon gång. Folk som aldrig ens kommer att besöka badet har åsikter, helt plötsligt har alla åsikter!

Berätta för dom som jobbar hur ni känner det! Sedan så kan man inte bygga en idiotsäker badanläggning. Det är blött, det är halkigt det är "farligt", men man måste ju lära sig att bada med lite förstånd och föräldrar måste lära sig att badvakter och barnvakter inte är samma sak.

Nu till det senaste: Det som står på Norran.se om att badpersonalen är inne på avdelningarna och städar. Självklart måste det städas även under dagen. Badare pissar här och där, det blir luddigt på golven, sopsäckar blir fulla, papper tar slut och dessutom har vi tvättstugan i rummet mellan damerna och herrarnas omklädningsrum. Vi försöker att alltid skicka in karlar till herrarnas och kvinnor till damernas men det är inte alltid möjligt. Jag kan lova att ingen är där för att smygkika, ingen känner sig bekväm i ett rum med nakenfisar och ingen kvinna tycker om att gå in på herrarnas.

Jag vet att det inte bara klagas på Eddahallen utan även andra platser i staden. Skärp er och var stolta över allt det fina vi har. Var tvungen att få ur mig lite skit så att jag kan bli lite trevligare imorgon.

Imorgon är det en ny dag och jag är ledig. Skönt.

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag förstår vad du menar! Men folk i allmänhet är duktiga på klaga, det var bättre förr! Jag måste säga att jag tycker det blev fräsht!! Ska dit imorgon och simma =)! Hoppas du/ni inte får ta allt för mycket skitsnack!

2009-01-25 @ 20:46:43
URL: http://minatrerum.blogg.se/
Postat av: Lollo

Folk har behov att klaga, jag tror det är där det sitter =)

Spinn/core passet var iallfall toppen i eftermidda!

Får vi se dej som ledare på spinncykeln nångång? ;-)

2009-01-25 @ 20:55:28
URL: http://lollanslivs.blogg.se/
Postat av: mommo

Kolla på filmen jag har på min blogg!

Skellefteå är ju fantastiskt!

Konstigt att en del ska klaga på allt!Undrar vad de lider av för sjukdom...hoppas jag inte drabbas.

2009-01-25 @ 22:39:27
URL: http://optimalprimes.blogg/se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0