Glassigt

Har blivit tokig i glass de senaste veckorna. Det finns inte många av årets nyheter som jag inte har smakat. Gick in på GBs hemsida och hittade glasslistan från det fantastiska året 1984.



Freestyle och gyllene skor
  • GB:s nyheter heter Be-Bop, Tom & Jerry, Finger, Citron Splitt och Joker.

  • Sony uppfinner en bärbar bandspelare med hörlurar som blir en världssuccé. I Sverige kallas apparaten av någon anledning freestyle, i hela övriga världen Walkman.

  • Ingemar Bergmans film Fanny och Alexander får fyra Oscar.

  • Sverige vinner tennisens Davis Cup-final med 4-1 mot USA.

  • Bröderna Herreys vinner melodifestivalen med "Diggi-Loo-Diggi-Ley". I gyllene skor.

  • Hittade även min favoritglass. Gröna grodan hetten den. Den var en nyhet -88. Jag kommer ihåg att jag följde med farmor och handlade på Moröbacke och fick en sån. Ovenför backen ner till Moröhöjden var den slut och jag kastade pinnen vid en lyktstolpe. Där låg den kvar i flera år. Varje gång vi gick till Moröbacke tittade jag efter den och den var alltid kvar.



    Årets favorit är Wich.




    Vi har bytt glassleverantör på jobbet nu och idag kom dom med alla skyltar och all reklam.
    Vi fick även en clownkostym. Så nu kan man boka in barnkalas på Eddahallen.


    Kommentarer
    Postat av: Malin Inspiration&design

    Minns inte om jag har svarat dig. :S







    Hejsan Hanna!

    Trevligt att du ville svara på mina frågor. :)

    Jag blir väldigt glad att du gillar min blogg.

    Det är visst många uppifrån landet som kikar

    In hos mig. Trevligt! :)



    Jag fortsätter ett tag till i alla fall, det är ju så

    Rackarn´s kul att blogga! .)



    Trevlig lördagkväll på dig!



    Nu blev jag allt sugen på glass! :D

    2009-03-21 @ 19:17:16

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0