Ont i magen - bajsinlägg

Lillen har ont i magen. Vi vet inte när han bajsade sist. Igårkväll hade han så ont så han fick ligga och kramas i soffan till han slocknade. Han har ondare idag. Han kämpar och kämpar, han skriker och gråter. Ska plocka fram microlaxen nu. Jag funderar på när man ska ta det. Hur förstoppad ska man vara innan? Ska man ta det när han inte har bajsat på ett tag eller ska man vänta in i det sista?

Det är synd om min lilla älskling idag.



Den kom. Han fick så ont att han föll ihop i en hög på golvet. Han skrek, men nu är det ute och borta. Nästa gång ska jag inte avvakta med microlaxen.
Han har varit förstoppad några gånger de senaste månaderna.
Ska fundera över vad han äter när det tar stopp. Och vända oss till doktorn om det händer igen den närmaste tiden.

Nu är han överlycklig. Nu ska vi spela fotboll.

Tack Anna

Kommentarer
Postat av: moster

Linus var jättetrög i magen när han var yngre , jag gav honom microlax varje dag ett tag . Så det är inte farligt att ge. Det var så jättehemskt när han inte hade gjort nåt på några dagar o jag fattar inte hur så stort kan komma från så liten kropp.

Jag minns hur han skrek , sprack o blödde....men nu är det inga problem längre. Så håll ut o ge microlax med gott samvete. Kram

2009-03-25 @ 11:00:05
Postat av: Ida

Stackars liten! Tur att "den" kom till sist. Ett tips, kolla med personalen på Apoteket, det finns medicin i flytande form som heter Lactulos som man kan ta om man är trög i magen, kanske även finns för barn.

2009-03-25 @ 14:51:15
URL: http://minatrerum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0