Ouppmärksam

Lite dåligt samvete. När jag jobbar 6 - 14 är jag så fruktansvärt trött. Idag såg vi på film, Mamma Mu och Kråkan för att vila. Jag somnade, inte många minuter men tillräckligt många för att Rocky skulle hinna hitta på bus.
Han hade målat hela det vita blanka vardagsrumsbordet med en mörklila tuschpenna.
Jag skickade in honom på rummet medans jag rengjorde(jag har skaffat klotterborttagningsmedel).
Bordet gick att rädda.
Men jag har bara mig själv att skylla. Han vet att man inte får rita på någonting annat än papper. Men det är jag som ska hålla ordning på honom när han testar gränserna.
Vad ska jag göra? Om jag inte vilar en liten stund efter jobbet somnar jag före honom på kvällen och att råka somna en stund mitt på dagen fungerar inte. Men om jag inte sover blir jag en surtjurig mamma som absolut inte är rolig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0