Perfekt

Har haft en toppendag! Dagen började tidigt, jag mådde svinbra. Jag väckte upp Rocky när jag började känna mig ensam. Han tyckte att jag luktade dåligt så vi tog ett långbad. Sedan myste vi resten av dagen. Ikväll har vi varit i stugan och tittat på filmer från när jag var liten och Rocky är faktiskt himla lik mig. Jag blev lite förvånad. I slutet av kvällen hade vi kommit så långt i filmtittandet att vi var på det magiska året 1994. Det var smygfilmningar på sovande barn mitt i natten, städning av rum, tokroliga semestrar och det roligaste av allt var ARVINGARNAuppträdandet med mig, Anna och Johan. Vi plöjde igenom hela skivan med nya vinterskor på fötterna. Efter det kom ett uppträdande med Sikta mot stjärnorna. Monica var dommare och Johan vann tävlingen.

Visst kan man på något sätt föra över alla VHSar på skiva nu för tiden? Någon som vet? Skulle vara kul att ha alla band från när man var liten på lite modernare sätt så att man kan se dom utan att vara rädd att videon ska tugga i sig filmen och vi har då ingen video.


Här kommer några bilder från igår.



















Inga mästerfotografer var i farten.

Kommentarer
Postat av: anna

jag dööör. måste få se dom. jag hoppas de finns så att man kan föra över vhs till dvd. för dom filmerna vill jag ha.

2009-03-01 @ 23:38:43
Postat av: Lollo

Jajamennsan, de finns en apparat man kan köpa som man använder när man för över vhs till dvd.

Eller de funkar väl så att man först för in de i en dator och sedan bränner ut.

Mamma och pappa fick en sån i julklapp, bra att ha grej lixom =)

2009-03-02 @ 08:19:05
URL: http://lollanslivs.blogg.se/
Postat av: Hasse

Det finns företag som gör det åt dig om du inte vill köpa en ny maskin. Vet inte vad det kostar men det kan du ju kolla upp.

2009-03-02 @ 20:34:50
URL: http://loki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0