Om att inte finnas

Just nu känner jag mig spyless på arbete och alla måsten. Jag känner att jag vill vara hemma med min lilla korv och mysa, läsa, busa, rita, pyssla, leka ute, ligga i sängen och snacka hela morgonen, laga mat tillsammans. Det känns som att tiden bara rusar iväg och han blir äldre och klokade för varje dag. Det är så mycket man missar hela tiden. Jag vill ha mer kvalitetstid i mitt liv. nu är det bara fläng hit och fläng dit. Vi har tagit en dagispaus för att fundera ut hur vi ska lösa livet med våra konstiga arbetstider och för att det inte känns rätt.
Att få höra att Rocky säger att han saknar sin mamma gör ont i själen, men vi hinner knappt träffas. När jag jobbar 6-14 så missar man en hel veckas morgnar och förmiddagar, men det är ändå den bästa veckan. När jag jobbar 10- 19 så missar jag en hel vecka med min son, när jag jobbar som i veckan 12.45 - 21.30 hinner vi bara slänga i oss lunch tillsammans och dessuutom jobbar jag hela helgen. Att smita hemifrån innan alla vaknar och komma hem dödstrött när alla sover är inte kul.

Vill ta en veckas föräldraledighet och bara leva livet, hitta en fungerande vardag. Vill vara hemmamamma ett helt år. Vill inte åka bort på semester och slösa bort tiden på andra måsten, vill bara vara hemma och känna kärleken som finns i vårat hem.


Var tvungen att få ur mig lite skit, nu när jag sitter i mörkret och hoppas att han ska bli kissnödig så att han märker att mamma är hemmma.





Kommentarer
Postat av: j

Vilken fin mamma du är!:) Jag blir alldeles rörd.

2009-11-22 @ 12:08:38
URL: http://johannalundman.blogg.se/
Postat av: anna

du är en underbar mamma hanna, rockan är lyckligt lottad som har dej som mamma.

varför inte ta ledigt? kanske känns bättre då.

2009-11-22 @ 13:03:41
URL: http://ejreviskan.blogg.se/
Postat av: karolina

Älskling vad fint skrivet! Tänk om man hade råd att vara hemma jämt rätt skönt,fasst skulle man det så blir man nog less på det åxo=) ta en vecka ledigt och njut en stund med lillpojken! Love you

2009-11-22 @ 18:46:49
URL: http://karriz.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag håller med, känner likadant. Ta en vecka ledigt det är ni värda, Kram

2009-11-22 @ 19:34:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0