Redo

Det sprattlar och stångas åt alla håll i magen, råkar man lägga armen på magen blir den bortsparkad. Att sova på mage är bara att glömma, men ibland vaknar jag på mage.
Jag gravidsurfar och läser om vattenavgångar och skrattar åt tokiga förvirringar.
Jag är i vecka 29 nu, det betyder att det är 11 veckor kvar.
11 veckor är ju ingenting. Jag är inte redo. Jag känner mig inte ens sugen på att shoppa pyttesmå kläder i nån neutral och tråkig färg. Jag vill köpa en ny skötväska men inser att 1500:- är dyrt för en väska som någon har döpt till skötväska. Jag ska köpa mig en stor och snygg vanlig väska med fack och gott om utrymme.
Jag förstår inte, jag är inte längre en förälder, jag är en gravid mamma.
Bebisen där inne är ca 37 cm lång och väger 1250 gram.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så härligt!

2010-04-10 @ 00:14:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0