En sån där skitdag

Ingenting går som jag vill. Har drömmar om att ta mig till stan. Vill färga håret ikväll, vill hitta nån trasa att ha på mig imorgon då jag (förmodligen inte barnfri) ska på party med alla sommararbetare och eddafolk. Även om mina kläder som jag har inte är gravidkläder så är det inte kul att gå omkring i kläderna som ja hade på mig när jag var en barbamamma. Allt mitt smink är slut, har inte ens mascara.

Men gå på stan med två små barn, en som vägrar ligga i vagnen och en som har haft sämsta humöret hela dagen går inte. Inte ens om man mutar med milkshake och nordanå.
Dessutom sover Vinny för en gångs skull. Jag har kommit på knepet, han vill sova på mage. Den livsfarliga magen. Lägger man honom på rygg så sover han i tre minuter. Får han sova på oss på mage så sover han länge. Nu har jag bunkat upp honom med täcken och kuddar så att han inte kan lägga sig helt på mage och inte hamnar så att han inte kan andas, han har sovit i tre timmar. Jag har ändå inte kunnat göra nåt.

Vill lägga mig och sova så att det blir en ny dag.

Kommentarer
Postat av: Anna

Spelar ingen roll vad du har för kläder, med eller utan smink. Du är fin ändå och vi är lyckliga att du ska komma, med eller utan barn.

2010-08-20 @ 21:14:41
Postat av: Hanna

Men jag vill ju känna mig fin, vill ju känna att det är en speciell dag

2010-08-20 @ 21:47:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0