Lovely lördag

Rocky är med farmor idag. Jag och Vinny har sprungit på stan. Träffade sjukt mycket folk och hittade inga snygga kläder. Jag vill ha en snygg skjorta och en mysig kofta. Det blev en basictröja.
Det gick så snabbt att gå på stan med bara ett barn i barnvagn. Det hade gått tre gånger så långsamt om båda varit med.


Ikväll ska tvåbarnsmamman på partaj. Pappan ska hålla ställningen här hemma och jag ska dricka mitt favoritvin och umgås med dom fina som jag har saknat hela sommaren. Det blir inget fullt ös, medvetslös utan en trevlig kväll.


Jag har bestämt mig för att sluta amma den lille, det känns som att det inte är värt kampen och han är så mycket nöjdare och sover så himla bra när han är mätt. Han sover tom på dagen!
När jag har ammat så är han hungrig efter 30 minuter igen och då får han sin dos med ersättning och efter en eller två timmar  ammar jag igen och han får lite mer ersättning. Han har bara småätit hela tiden men nu klarar han sig många timmar och får äta ordentligt.
Det gick så bra att amma förra gången så jag nöjer mig med det. Vet dock inte hur man slutar, tvärslutar man eller visst måste man trappa ner? Jag trappar då ner på mjölkningen.


Vinny ligger och sover.

Kommentarer
Postat av: Mommo x 2

Ha en trevligkväll!

2010-08-21 @ 18:09:50
URL: http://optimalprimes.blogg.se/
Postat av: j

Har saknat dig med. var trev´ligt ikväll men vi ses på söndag igen:)

2010-08-22 @ 02:38:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0