Champagne

Förra veckan hörde Rocky glassbilen så jag lovade att vi skulle köpa glass på tisdag, han har längtat till tisdag och läst reklambladet från Hemglass på kvällarna.
Glassbilen stannar aldrig på våran gata men med perfekt tajming hittade vi den på gatan nedanför. Rocky valde en isglassmix med glada färger och jag köpte en låda med glassbåtar.
Vi har suttit ute och snaskat glass ett tag och nu när vi kom in frågade Rocky vad det var för konstig smak på hans glass.

Det stod:
"Isgalss med smak av champagne överdragen med mörk choklad."
Jag svarade:"Päron."

Varför gör man en glassmix riktad till barn med smak av champagne istället för typ tuttifrutti eller någonting annat barnaktigt. Han tyckte då om det när det blev päronsmak.

Konstligt.

Jag har tryckt två glassbåtar, bra start på ledigheten.

Idag är vi inne och städar, ikväll blir det fika med mina jäntor.

Kommentarer
Postat av: Pappan

Haha vafan Champagneglass! Tur vi lärt honom att äta allt :)

2010-06-01 @ 17:43:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0