Drömmer

Idag händer det inte mycket. André ligger och sover för han är sjuk. Jag och Rocky har slappat hela dagen i soffan. Familyliving damp ner i brevlådan för en stund sedan tillsammans med cirkusreklam. Funderar starkt på att ta med mig korven på cirkus nästa vecka.
Ute är det blött, men det  gör inget för det känns att det är sommarregn.
Rockykorven leker på sitt rum och sa komma ut när han är snäll. Vi hade ett litet bråk tidigare så han gick och stängde in sig för att han är sur för att han slog mig i magen. Det var inget farligt egentligen men säger man ifrån vill han gärna vara för sig själv en stund.

Jag känner mig så fantastiskt nöjd med livet just nu. Jag tar det lugnt utan att känna stress för det ena och det andra som är ogjort. Jag drömmer om hur jag vill ha det hemma och att pyssla. Vill så gärna göra pärltavlor men datorn vill inte det. Istället sitter jag i soffan med en fin tidning, huvudet fullt med idéer, hjärtat fullt med kärlek, nytvättade fönster som målarna i skyliften har tejpat för(det pissgula/bajsbruna huset blir grått i olika nyanser) och lugn i hela själen.

Nöjd.

Jag gillar molnhyllan, skulla vara roligt att göra en egen. Kanske ett projekt för sommaren. Två lite större skulle passa finfint på den tomma väggen i vardagsrummet. Kanske i nån rolig färg, kanske med en kul tapet. Eller kanske i Rockys rum.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0