Ännu en dag i soffan

Sitter i soffan, som jag har gjort de senaste dagarna. Känner att jag måste UT! Mamma kommer förbi idag vid tre så att jag får åka till barnmorskan. Har bestämt att jag ska installera pärlifieringsprogrammet idag för jag tror att det blir en hemmavecka, måste även leta fram ett gäng barnfilmer att underhålla ungen med. Någon som har ett tips?

Rocky är fruktansvärt prickig, dom förökar sig stadigt och har med god marginal blivit över 100. I natt har han haft mardrömmar occh varit ledsen och sovit riktigt dåligt.  Nu ligger han i sin egen säng och sover, jag smorde in honom i zinkpulvervätska vid halv 7 så jag hoppas att han vaknar lite mer utvilad. Nu ger det ingenting att dutta på bröstet utan man får hälla ut vätskan och smörja in hela honom. Väntar på att vårdcentralen ska ringa upp, för ögonen är riktigt svullna och hemska nu.

Rinngde till dagis för att sjukanmäla honom, då sa fröken med lite ledsen ton: Du, det går Scharlakansfeber nu oxå...
Jag tror att Rocky får ta sommarlov redan nu, vi vill ju intte ha han sjuk när bebisen kommer.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0