Måndag

Och äntligen börjar en vecka bra!

Dagen började dock i panik då jag vaknade och gick för att väcka Rocky. Hans säng var tom. Bara täcket, mjukisarna och kuddarna kvar. Kollade ytterdörren som var låst. Sprang runt och skrek. Letade överallt. Men han var borta.
Såg att Vinny hade klättrat upp i soffan.
Det var inte bara för att han kan. För jag hittade Vinny som hade krypit ihop bredvid sin älskade storebror.

Lättnad och helt underbart att se Vinny ligga och njuta av den sovande storebroderns närhet.

Han hade flyttat sig för att det var så ljust på hans rum.


Resten av dagen har spenderats i lekparken med en massa busiga barn. Förutom timmarna då Vinny sov, då läste jag och Rocky tidningar på balkongen och bäddade med mjuka kuddar och vi njöt!

Härliga sommar! Men den får gärna ta slut snart.


Nu ska jag faktiskt gå och kasta en tårta i Rockys ansikte. Det är väl inte så konstigt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0