Har en liten BLÄkväll

Känner mig vilsen. Känner av orättvisan. Känner att jag vill att någon ska bestämma hur min framtid ska se ut åt mig. Även om det är skönt att bestämma själv så blir besluten tuffare när man är sin egen och själv får njuta av allt det bra eller helt ensam ta smällarna.

Kan inte planera in någonting utan att först kolla upp fakta i flera dagar.
Kan inte hitta någonstans jag vill bo.
Kan inte vara spontan.
Kan inte ta tag i grejer som måste fixas.
Kan inte få egentid utan att be om det.
Kan inte lita på någon.
Kan inte lita på att "allt kommer att lösa sig". Har gjort det för många gånger.
Kan inte sova.
Kan inte leva som jag vill.
Kan inte göra det jag vill utan en herrans massa planerande, för allt kan man inte göra ensam med två barn.
Kan inte ens ta en dusch eller bajsa ifred.


Älskar mina småttingar men ibland, nån gång då och då måste även en Super Mom få tänka på sig själv och just nu behöver jag mig och samla mina tankar.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Känner inte dig ,men har föjlt din blogg ett tag och du verkar kämpa på bra tycker jag. Tänk på dig själv och gör själviska saker iblan det är man värld.Sen förstår jag att har man barn och är själv är allt inte jämt lätt, men det blir bättre. Du klarar detta. Du verkar vara en stark person.

2011-07-20 @ 23:51:35
Postat av: Hanna

Tack, din kommentar värmer och får mig lite rörd. Jag vet att det här kommer att bli bra. Vägen dit är inte lätt men i slutändan står jag nog där som en vinnare :)

2011-07-21 @ 01:04:25
URL: http://rockansmama.blogg.se/
Postat av: frida

egentid behöver man för att ladda upp batterierna, du kämpar på så himla bra och du verkar ha många i din närhet som kan ställa upp o hjälpa dig med barna så du får lite andrum:) kom med dom till mig annars så får dom busa!:) hihi



kämpa på hanna du gör de bra!:)

2011-07-21 @ 09:59:44
URL: http://shooooo.blogg.se/
Postat av: Anna

Har också kikat in på din blogg emellanåt. Läget verkar vara tufft, men hoppas att saker och ting faktiskt löser sig - på riktigt! Hoppas också att du hittar energi & egentid! Lycka till!

2011-07-21 @ 20:01:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0