Tröttis

Jag är för trött men ska fixa en massa så att vi bara kan stiga upp imorgon och åka till stranden och sedan vidare till Sillskatans camping och äta suring.

Badväskan ska fyllas och min nya kylbag ska fyllas. Jag är så vuxen att jag har två nu.
Lägenheten ska städas och disken ska diskas.

Har lite svårt att sova om nätterna, bo-mardrömmen tar kål på mig.
Ska man försöka hitta ett vettigt hus?
Jag vill ju bo i hus men gärna med någon vuxen som man kan dela alla måsten med för att hinna med ungarna.
Men det går ju inte tänka så heller. För jag kommer aldrig att leta upp en partner, nä huvva.
Men att flytta till en hyreslägenhet på typ Norrböle känns inte kul.
Där jag flyttar nu där vill jag att mina barn ska växa upp.
Om två år börjar Rocky skolan. Jag kan inte flytta runt och byta dagis och hålla på så tills dess.
Just nu vill jag bo i Ursviken, lagom långt borta. Går skitfort att köra till stan, kan ta bussen till och från jobbet, barnvänligt, dagis, skola, mataffär finns i närheten. Även skog, bad och älven.
SVÅRT!
Skulle gärna bo i det här området ett tag till, kanske ett år så man hinner känna sig för hur man vill leva livet. Det hade varit enklast. Och sen får Rocky börja förskolan där vi slår oss till ro.

Rocky ligger och sover bredvid mig i soffan. Han hade en mardröm och föll ur sängen och slog huvudet. Tur att det var nära till golvet. Men det känns ju inte direkt kul när han slår skallen.

Snabbryck nu. Vi ses i Boviken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0