Hjärninflammation, vattenskalle, öroninflammation.

Vet inte jag ens har skrivit vad Rocky hade/har för fel i huvudet. På lillhjärnan - där balanscentrumet sitter hade han en förändring. En klump med var som var 3 gånger 1 cm stor. Den täppte till flödet av hjärnvätska som hela tiden cirkulerar runt hjärnan. Därför hade han fått en vattenansamling ovanpå huvudet sk. vattenskalle. Han hade tryck runt hela hjärnan, inte bara där vänstra lillhjärnan var inflammerad.

Dom tror att det beror på en öroninflammation som har spridit sig. Men öronläkarna trodde absolut inte på det men han har förändringar bakom örat. I en bihåla som jag inte kommer ihåg vad den(eller benet där)heter. Därför gick öronläkarna in i örat och skrapade bort och tog prover.

Om det inte är från örat så kommer det nog från blodet. Att han har haft bakterier i blodet. Varför det hamnade i hjärnan är nog för att blodtillströmningen där är så stor.

Nu slipper han blodtagningar till på måndag då skiktröntgen ska göras. Innan det kan ingen veta om operationen ens har hjälpt. Han får en bred antibiotika kur. Kortisonet minskar svullnaden.

Bakterien är en långsamtväxande sort, därför måste vi vänta på provsvar länge. I vanliga fall tar det 4-5 dagar.
Han har varit sjuk länge, i månader men eftersom att den växer långsamt han han försämras långsamt. Ingen har gjort nåt fel och ingen hade kunnat ana vad som var på G. Vi hade tur att dom tog det på allar i Skelleftefteå och gjorde en magnetröntgen före ryggmärgsprov. För det provet hade kunnat öka trycket på hjärnan ännu mer.

All hans otur och fall och allt det dåliga humöret de senaste månaderna kan vi skylla på det här. För det här har påverkat honom mycket.

Det kan ha blivit så här illa på grund av någon imunförsvarnedsättande sjukdom. Dom svaren har vi inte heller fått svar på.

Vi kan bara hålla tummarna för att det här ska bli bra. Det kommer att ta tid, lååååång tid.
Ingen kan garantera att han blir helt återställd. Men redan nu är han piggare. Men han är rädd och vill hem.


Den här killen vill jag ha tillbaka.


Om mina barn har minsta lilla problem med öronen i framtiden, minsta lilla så kommer jag att kräva penicilin. För den här skiten ska inget barn gå igenom.

Kommentarer
Postat av: Mommo

Kärlek i massor till er!Det här kommer ni att klara!

2011-06-26 @ 01:29:00
Postat av: Ziza

Alla mina tankar går till er hela tiden, och det hoppas jag du vet vid detta laget.. :) Hoppas och ber att han blir helt återställd och att allt går bra på vägen dit! Än en gång påminner jag om att jag finns här och ställer upp om det skulle behövas hjälp med nåt! Miljoner kramar! :))

2011-06-27 @ 01:13:54
URL: http://ziza.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0