Bulan

Vinny vaknar astidigt med bajsblöja varenda dag. Jag fungerar inte då klockan står på 05-slaget. Han fick busa på golvet en stund och ville sedan komma upp i sängen och mysa. Jag trodde att vi somnade men det var bara jag. Vaknade av en duns och ett skrik, eller vrål. Jo lillen dunsade i golvet med pannan först. Jag mutade honom med lite godis och kylde med en sked.

Dags för nya rutiner för mig, ska inte vara vaken efter att ungarna lägger sig, ska fokusera på att sova så att jag orkar med det här livet. Jag ska inte behöva vara en fara för mina barn även om dom stiger upp mitt i natten.
Han somnar efter någon timme då han har vaknat tidigt.
Då la jag mig i soffan och sov, efter ett tag kom Rocky. Då var jag med o någonting läskigt. Jag kunde inte vakna. Jag förstod att han var där jag försökte öppna ögonen, jag försökte röra mig men det gick inte. Tror att jag har hört om något sovkoma nyss, det måste ha varit nåt sånt. Riktigt läskigt.


Har hittat en lämplig bur åt Vinny nu. Synd bara att han inte trivs så långa stunder.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag känner igen de där du skriver om sovkoma. Det brukar hända mej när jag slumrar till på jobbet när man jobbar natt..de e råläskigt. Jag försöker vakna för att vi ska gå våra rundor, men ögonen vill bara inte öppna sej.. Dock tror jag att jag hade kommit fram till att jag som drömt att det händer...fast jag vet inte helt säkert än :-p

2011-03-07 @ 20:23:39
URL: http://www.pingstgatan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0