Punktering

Var på min första av tio(kanske) akupunkturbehandlingar idag. Han kollade först mina plåtar på ryggen och sedan tryckte han och kolade var värken var. Hade nålar från baksida lår till tummen. Var lite småyr i början, men sen låg jag och njöt av att bara ligga där på en hård brits i det minst mysiga rummet som finns. Den enda nålen som gjorde lite ont var den på punkten som jag har ondast i.
Efteråt var ryggen mer avslappnad. Hade lite småont med väken började vandra neråt.

Men nu har jag inte ont alls. Vågar inte tro att jag är botad men jag har tvättat och burit tvättkorgar upp och ner och upp igen. Jag har hängt upp tvätt, burit bebis. Lyft och plågat mig hela dagen. Men jag har inte ont. Inte ens lite.
Kan det gå så här snabbt eller är det mitt psyke som spelar mig ett spratt?

Jag är då nöjd hur det än må vara. Har inte haft en smärtfri dag på 5 månader. Fattar ni värk i 5 månader och nu känner jag inte ens att jag har en rygg.

Hur firar man detta?


Kommentarer
Postat av: Mommo

Åhhh-vad glad jag blir att du blev smärtfri ett tag i alla fall.Hur står du ut.Allt positiv ändå.

2011-05-10 @ 17:43:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0