Måndag

Har just lämnat Rocky på dagis. På dörren satt det en lapp till föräldrarna: barnen måste ha inneskor eller mockasiner. Jag förstår inte varför. Dom kan ju inte bli kalla om fötterna eftersom att dom har värme i golvet. Men det är väl bara att köpa ett par. Förra veckan var det en hjälm, jag undrar vad det blir nästa vecka. Kanske en obligatorisk tomtedräkt bara för att vi inte vill köpa någon.

Jag fick titta på korten från i torsdags när jag var och lämnade honom. Då var farbror polisen där och visade upp din bil, sina handklovar och sin pistol. Det var mycket uppskattat. Rocky fick sitta i polisbilen och trycka på alla knappar. Han blev jättearg när han körde därifrån.

Igår fick jag frukost på sängen. När min väckarklocka ringde kom Rocky in i sovrummet med en klase vindruvor och munnen full. Han spottade ut dom i min säng och tyckte att jag skulle äta. Jag har ingen aning hur han kan ha fått tag i dom. Det låg halvätna vindruvor överallt. Det är konstigt att han inte kommer och väcker oss när han vaknar. Jag måste skura det kladdiga golvet nu.

Kommentarer
Postat av: Lollo

Ta å fråga personalen varför barnen måste ha de på fötterna...skulle vara intresssant att höra varför. För jag tycker det lät konstigt, att barnen "måste" ha det...

2007-11-19 @ 11:15:15
URL: http://lollanslivs.blogg.se
Postat av: Rockansmommo

Han kan väl ha sina sandaler som han trivdes med i höstas!
Räcker det inte att de ska ha halksockar längre!
Det dög ju för 20 år sen,då måste det väl duga nu också!!!
Man ska väl inte måsta handla grejer varje vecka!
Hjälm må ju va,det skulle kanske alla behöva!Egentligen...

Tycker mormor

2007-11-19 @ 14:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0