Bebisspråk

Tänkte skriva ner det Rockan kan säga, han pratar för fullt men vissa saker kan han säga. Ska se om jag kan komma ihåg allt.

Mamma = mamma (han säger inte mamma ofta)
Pappa = pappa
Katt = kissa/isse
Hund = vovva
Bil = Buuuum
Traktor = tato
Sitta = sitta
Rita = sitta
Tiger/Lejon/Björn/Sköldpadda/Krokodil = KGRRR (alla djur med vassa tänder låter likadant)
Hallon = haaalon
Hallå = haaaaalå
Harry = hally
Äta = äta
Mat = mat
Får = bä
Bolibompa = bopa
Tutte = toto och ibland tutte
Shampo = bapo
Mormor = momo (han har sagt det en gång)
Boll = boo
Städa = täda
Johan = oa
Bada = dada! (skriks oftast eftersom att han blir ivrig)
Titta = titta (han har slutat säga det tror jag)
Roboten = Dada (roboten säger: My name is Dada drop your weapon)
Läsa = läsa

Kommer inte på nåt mer nu.

Ska fixa lite grejer och se om jag kan vara lite duktig. Har betalat alla räkningar och det finns fortfarande kvar pengar på kontot, det hade jag inte trott! Det ska storhandlas och jag ska köpa två blommor till mina nya krukor idag. Bilen har gått sönder, det var inte bara soppatorsk. Den hoppar fram. Tragiskt.
Ikväll blir det kalas trevligt.


Kommentarer
Postat av: Rockansmommo

15 månader och kan säga så många ord!
Det är fantastiskt!!!!!!!!!!!
Puss till gullungen!

2007-10-30 @ 15:09:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0