Pysselplaner

Jag har tänkt börja fixa en del grejer här hemma. Tänkte skriva en lista för att komma ihåg och komma igång.

- Garderoberna. Ska ta bort dom opraktiska skohyllorna som tar upp halva garderoberna för att istället rymma 2trådbacksställningar. Måste först fråga Tobbe
Fixat. Ska hämta trådbacken imorgon.

- Fixa nya knoppar till köket.
  Fixat

- Måla fogarna i köket vita. Nu är dom smutsgråsvartbruna. Måste fråga tobbe
  Fick inte måla

- Ta bort tröskeln mellan vardagsrum och hall för att sätta in någon snyggare som det ryms kablar under. Måste fråga tobbe först.

- Leka med dekorplast. Vill ha ett väggord, någonting kul på kaklet i köket och märka Rockys leksaksbackar.

- Nya gardiner. Svart/vita. Nya kuddar till soffan. Jag har ju en symaskin nu!

- Nytt fondtyg till hallen. Gillar inte min Havstulpan.

- Måla ett par ramar och sätta in fina svart/vita kort.

- Hitta någon bra förvaring för vantar och mössor till hatthyllan.
 
- Hitta en snygg krok att sätta i barnhöjd så att Rocky kan hänga upp sin overall själv.

- Köpa fina ramar att sätta in tapetrester i.

- Måla den oanvändbara tavellisten vit och hitta en bra plats för den.




Listan kan göras lång men jag börjar så här. Imorgon ska jag ringa Torbjörn.

Kommentarer
Postat av: bitte

Snygg tapet du fått i köket :-)

Såg att du tänkte göra något kul på kaklet där. Kom och tänka på en snygg dekorplast jag sett

info.php/cPath/115118/productsid/2171" rel="nofollow">http://www.mellmine.se/shop/catalog/productinfo.php/cPath/115118/productsid/2171

Det är lite svårt att se exakt hur tapeten ser ut, men spontant ser den ut att matcha.



Tycker själv om just den dekorplasten, men har inte riktigt klurat ut vad jag ska ha den till.

2008-07-30 @ 08:08:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0