Dry sockets

Var till tandläkaren idag igen. Blev spolad och fick veta vad jag har. Det heter "Dry Sockets". Det betyder att käkbenet ligger öppet och när det kommer in vätska mot benet och nerverna gör det fruktansvärt ont.
När man drar ut en tand ska blodet koagulera och bilda ett skydd, av det bildar kroppen nytt käkben.
Min släppte dirket och ingen ny bildades, istället blödde det i två dagar. Det drabbar tydligen 5% av de som drar ut visdomständer och varför det egentligen händer vet ingen. Jag kommer att ha svinont i en vecka till men det kommer att ta upp till 3 månader innan jag är helt återställd.

Jag blev beordrad att ta det lugnt och äta smärtstillande i en vecka till. Ingenting ansträngande och förslag på sjukskrivning, men det är lugnare på jobbet än hemma så arbeta ska jag.


Nu är det sovdags. Imorgon är det en ny dag, en fredag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0