Getbergsvägen 36A(tror jag)

Vi är mitt uppe i renoveringen och det går inte så fort som jag vill att det ska göra. Om två veckor ska vi bo där och inget rum ärr färdigt. Jag vill inte slipa eller spackla mer nu vill jag bara tapetsera och flytta in. Dessutom ska det läggas in nytt valnötsgolv i alla rum. VI har det vi gör som ni förstår. Nu har soffan oxå kommit och vi har som ingenstans att ställa den eftersom att garaget är fyllt med annat skrot och en fetsoffa. Nu kommer lite dåliga bilder från början av rivningen. De flesta är tagna av Rocky som har blivit en riktig datanörd(han får datanörda medans vi arbetar).


Här kommer man in. Där ska väggen bli grå och en egenbyggd klädhängare ska byggas.


Rockys rum. Väggen mot dörren ska prydas av en bilbanetapet och väggen rakt fram och där sängen ska stå ska få Dinotapeten på sig. Resten blir vitt.


Pappas lekrum. Gult och svart ska det bli med en så stor soffa att han inte kommer att rymma sin dator.


Silverfiskhörnet.


Köket. Avlångt och liten matplatsdel.


I det huset bor Katrin.


I köket finns en ingång till föräldrasovrummet.


Rocky arbetar i sovrummet.


Utsikten. Det känns som att den här bilden visar i vilket skick hela lägenheten är.


Vardagsrum.


På ena väggen föll tapeterna av. På de andra gjorde dom inte det.


Hela hallen. 7 dörrar har den. Längst inne blir det grått de andra snuttväggarna ska bli grå/vitrandiga.


Utsikt från ballen. På den ska det mysas nästa sommar. I höst ska dom rivas och renoveras. Då ska även alla fönster bytas.


R i städskrubben.


Lilla toaletten. Den är nu mörkgrå. Kaklet ska bytas och en fräck spegel ska upp.


Avlånga toaletten. Där är fönstret bytt, vattenskadorna fixade och allt på väggarna är borta. Duschdraperiet är oxå borta. Det ska in ett bubbelbad och andra trevliga saker. Förhoppningsvis färgglada saker.


En efterbild:



Jag stod och försökte hålla tillbax glädjetårarna medans André tapetserade. Vardagsrummet saknar bara några småbitar sedan är det klart.


Ska ta fler bilder en annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0