När liten är sjuk

Han är fortfarande jättesjuk men i natt sover han. Igår sov han bara korta stunder och hostade alla andra stunder.
Han är kokhet och riktigt rosa, ögonen är svullna och han har inte stått på benen idag. Man blir lika orolig varenda gång han blir sjuk. Jag sitter bredvid den varma lilla kroppen och läser om RS-virus, lunginflammation, förkylningar, krupp, influensa och allt annat jag kan hitta. Självklart vill jag åka in med honom till doktorn och kolla vad det är och jag vet att det oftast är virus. Man ska uppsöka läkare efter tre dagar så man blir inte poppis när man kommer in på akuten efter två, men dom fårstår ju att man är orolig. Han dricker mycket vatten, så uttorkad kommer han inte att bli.

Vi fick ett brev från vårdcentralen idag, vi ska dit och prata om Rockys förkylningsastma igen. Jag tror att det har vuxit bort för det är sällan han är rosslig nu, bara vid vissa förkylningar. Jag ska ringa dit och säga att vi inte kommer, det är samma sköterska/läkare som sist. Hon som sa: "Jag vet ingenting om barn eller astma eller vad du pratar om. Åk till akuten när han är sjuk och ni vill ha hjälp." Hon satt och Googlade för att svara på mina frågor, det kan jag göra lika bra själv. Nä nu ska vi till barn och få en riktig utredning och få veta om det är förkylningsastma eller om det nästan är borta.

Nu ska jag plocka undan lite, imorgon är det arbete som gäller.


Kommentarer
Postat av: Catta

Var de inte sånna här stolar du var ute efter??



bordmedtillhorandestolar21698692.htm?ca=111&w=2" rel="nofollow">http://www.blocket.se/vasterbotten/Plainbordmedtillhorandestolar21698692.htm?ca=111&w=2



om ja, kolla om dom finns kvar! =)

2009-05-16 @ 10:10:56
URL: http://skildrandetankar.blogg.se/
Postat av: Knurt

Som sagt, sjukvården i skellefte är tamefan patetisk. dom som jobbar på vårdcentralerna är såna som är för värdelösa för att jobba på ett sjukhus, dvs såna som bara kan skriva ut vanligt förekommande mediciner till gamlingar. Dom som jobbar på skelleftelasarett är i stor utsträckning såna som inte platsar nån annanstans men är lite för bra för att jobba på skämtcentralen

2009-05-18 @ 12:21:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0