Fight

Det händer lite grejer på dagiset nu. Det har varit väldigt mycket bråk mellan Rocky och en kompis. Idag har dom slagits. Inte första gången. Killen är äldre och väldigt retsam/småelak(det har jag själv bevittnat flera gånger, han bryr sig inte om att jag är där han kör på ändå, senast idag). Samtidigt ser Rocky upp till killen som är större, starkare och i hans ögon lite häftigare.

Enligt Rocky blev han slagen med en boll och i bröstet. Sedan slog han tillbax och sprang efter killen men hann inte ikapp utan han sprang till fröken och Rocky fick en massa skäll och blev jättearg på fröken.

Jag är på något sätt glad att Rocky försvarar sig själv och slår tillbax. Och jag förstår att han blir arg för när han surnar till blir han arg på riktigt. Jag vet inte allt som händer där och jag vet inte hur Rocky är mot honom. Oftast leker dom snällt med varandra. Men ofta spårar även leken ur, det har tom hänt flera gånger då jag har sett på.

Jag tog upp på utvecklingssamtalet i höstas att Rocky vid flera tillfällen har varit ledsen när han har kommit hem från dagiset för att han har blivit retad och det har varit en jobbig dag och då hade dom ingen aning om det.

Men jag kan inte förstå varför dom innan mellis då barnen har ont om energi och är småtjurga låter ett gäng(2-4) killar i 4 - 5årsåldern leka i lekhallen helt utan uppsyn.et när det händer 1 - 2 dagar i veckan. Det kan inte vara en tillfälligh Nästan varje gång jag har kommit dit har det varit nåt på gång. En våldsam lek eller att dom har kastat leksaker mot varandra.

Nästa gång det är livat i lekhallen ska jag ta och prata med fröknarna direkt och ifrågasätta varför.

Jag är inte så blåögd att jag tror att mina barn aldrig skulle göra någonting fel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0