Skrikfest

FY fan vad det här blev en dålig dag. Har inte hunnit ta in all skit ännu.

Rocky hade ont i magen när han vaknade och stannade hemma från dagis. Vinny skulle på vårdcentralen och göra BOELtestet och vägas/mätas så Rocky fick lämna ett urinprov då han kissar oroligt mycket.
Rocky har ingen urinvägsinfektion men troligen en fixidé om att kissa så fort han känner efter.
Vinnys hörseltest misslycades, han reagerade inte alls på vissa ljud i högerörat. Sköterskan frågade om han har haft öroninflammationer och jag svarade nej.

Vi åkte hem och Vinny somnade, Rocky låg i soffan och hade ont i magen.

Sedan hämtade vi pappan på jobbet för att han skulle sitta på en buss till Luleå för att se hockey. Det blev en miss och helt plötsligt hade jag och pojkarna suttit i bilen i två timmar och dom båda sov sött. Vinny fick ett utbrott och skrek och skrek. Hämtade hockeytokar och sedan fick jag bära upp två sovande barn.

Väl hemma blev Vinny bara mer och mer ledsen. Han skrek sig blå/röd i 4 timmar. Rocky började bajsa och fick mer och mer ont i magen. Bar omkring Vinny (10kilo) i bärselen hela tiden för att försöka laga middag till Rocky som ändå inte åt nåt. Vinny skrek till han somnade i 2 minuter och sedan vaknade han och skrek i 25 minuter till innan han slocknade i 2 minuter.

Hade jag inte varit ensam hemma hade jag åkt in tidigare men tillslut ringde jag pappa som var snäll och kom hit för att vara med Rocky.

Jag och Vinny åkte till akuten, där mötte Johan oss. Han ligger inne och har förmodligen fel på sin njure, han har varit där ett tag nu stackarn. Vi fick komma in direkt och självklart sov Vinny sött då. Läkaren hade tid direkt och frågade vad jag trodde det var. Öroninflammation var mitt svar och jag hade rätt. På båda sidorna dessutom. Fick med oss Kåvepenin, Alvedon, Ipren och näsdroppar hem.

Åkte och handlade Cola och Blåbärssoppa till sjuklingen hemma. Han hade sagt åt sin morfar att släcka lampan och sänka ljudet på tvn innan åtta.

Sedan hem och se hockeyn.

Har fått i lillskiten all medicin och jag ska nu lägga mig för skrikfesten börjar om snart. Kanske sover han hela natten för han är så slö och borta.

Nu håller jag tummar och tår för att vi slipper spyor och att inte astmakillen blir en astmakille och öronbarn.


Måste äta nåt innan jag somnar, har inte ätit nåt på 11 timmar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0