Bråk och bråk

En riktig bråkdag. Jag hatar att bråka med mina barn. Men vissa dagar är det bara bråk. Rocky är så arg på sin lillebror. Han är arg på mig. Men det värsta är att han slår och sparkar Vinny som förtvivlat tittar på mig. Jag går i bitar. Rocky matvägrar. Han bryter ihop. Han stänger in sig på sitt rum tills han är snäll. Han vet vad han gör fel och blir en gullunge igen. Han smörar och sedan är karusellen igång igen.

Vet inte om det är svartsjuka eller om han triggas igång av allt bråk på dagis, han säger det. Jag blir galen. På riktigt galen! Samtidigt som jag blir ledsen, riktigt ledsen. Frustrerad, vad gör jag fel? Samvetet, vad kan jag göra? Är det en fas? Blir det bättre till hösten? Eller redan i sommar? Ja gud, hur kommer hösten att se ut?

Ska hålla koll på bråkdagar och se om jag hittar ett mönster. Alltid är det något som inte är som det borde.

Sen så vet jag att det snurrar mycket i den lilla pojkens huvud. Han har många frågor om sånt man inte ska behöva tänka på. Den enda han "vågar" prata med är mig.

Dessutom är han sjuk nu tror jag.


Kommentarer
Postat av: frida

ursch de är jobbigt med såna dagar då de bara är gnäll osv:/ kämpa på de blir nog bättre snart!:)

2011-05-25 @ 13:58:20
URL: http://shooooo.blogg.se/
Postat av: Elina

Så otroligt skönt att läsa om någon som har det på precis samma sätt. Hatar bråkdagar. Det känns som att dessa dagar aldrig tar slut. Men jag hoppas innerligt att det är något som vänder och att det bara är en fas...

2011-05-25 @ 20:59:41
URL: http://elinastenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0