Journaler

Har hämtat ut buntar med journaler för att få veta vad försäkringsbolaget ska få läsa.
Det gör så ont att läsa.
Nu är jag inne på andra varvet och har Google som hjälper mig att förstå.
Vissa ord vill jag inte veta vad dom betyder och vissa ord är så fina.


Som detta som skrevs av en underbar sjuksköterska som hette Jan på NIVA:

Välbefinnande: Lugn för det mesta. Får ibland hemlängtan och är ledsen då han säger det.
Åtgärd: Skall försöka hitta en tecknad film med actionhjältar.

Sen står det även om det lugnande medlet han fick på IVA. Ett lugnande medel som sänker medvetandet rejält. (för att kunna sticka om CVKn och även sticka honom på halsen och i fötterna då allt misslyckades efter en massa dagars fastande) Samma medicin som Michael Jackson dog av. Ett läkemedel som enligt FASS inte får ges till dom som är yngre än 16 år...Eller om du har tryck i hjärnan. Nej, sånt ska man inte läsa.

Och när man Googlar och hittar att dosen morfin han fick var väldigt stor, nej.


Kommentarer
Postat av: Mommo

=( Tur att vi inte insåg hur fruktansvärt sjuk Rocky har varit.Man brukar säga att det finns en mening med allt...Tror inte på det längre!Jag är så glad att han har en sån stark mamma som orkar med ALLT!Nu måste lyckan stå på eran sida för all framtid!Ni har fått er beskärda del av motgångar.

2011-09-14 @ 08:17:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0