Skitunge

Jag jobbar ibland med barn, ganska ofta faktiskt. Dom vet att jag gärna jobbar om jag får vara med dom små. Det finns ju både bra och dåliga ungar. Min arbetsdag slutade mindre bra. Vi stänger kl 19, när klockan var 18.59 sa ungen som var kvar: Jag är kissnödig. Jag visade ungen till toaletten och frågade om den behövde hjälp. Det behövde den inte. En minut senare hör jag den säga: Jag behöver hjälp. Jag gick in på toaletten och då berättade den att den hade bajsat och var lös i magen och behövde hjälp med torkningen. Man måste ju hjälpa till men jag blev så fruktansvärt illamående. Jag mådde illa i en timme efteråt. Hade jag inte ätit laxpaj hade jag spytt.

image946

Lär man sig hur man ska göra vid toalettbesök och torkning när man pluggar till förskolelärare?
Hur gör man för att kunna torka någon annans barns skit?
Kan man jobba med barn utan att favoritisera?






Kommentarer
Postat av: J

Mina barn, andras ungar heter det ju. Med tanke på vad alla säger om att torka gamlingar i rumpan går det nog rätt fort att tycka att de är okej att torka andras barn.

2008-04-15 @ 00:14:49
Postat av: Anna Ejrevi

Det är en vane sak att torka andras ungars skit. inget man lär sig när man läser. haha!
Favorisering.... svårt att inte göra de.... helt normalt tror jag, bara man inte visar de allt för tydligt. =)
var jobbar du nånstan?

2008-04-15 @ 11:44:53
Postat av: Hanna

det är lite hemligt men jag kan säga att det är i ett litet hörn på maxi=)

2008-04-15 @ 11:50:35
URL: http://rockansmama.blogg.se
Postat av: Lollo

Haha, nä man får inte lära sej de i skolbänken iallafall, men om man frågar om personalen på praktiken när man är där så kanske man kan få nå bra tips. Jag har nog aldrig haft problem med detta.
Men ett tips är väl att ta ett djupt andetag och sen torka...och sedan andas ut när du inte ligger halvers i toan...
Eller är det själva synen av bajs du hade problem med? Eller var det lukten? =)

Och att jobba med barn utan att favorisera?
Det kan nog vara liite knivigt ibland, MEN man måste vara proffesionell när man är ute på förskolan och man FÅR inte favorisera barn när man jobbar med dem. Alla är lika mycke värda :-)

2008-04-15 @ 15:29:11
URL: http://lollanslivs.blogg.se
Postat av: Hanna

Rockys bajs går ju bra men inte andras, haha. Ja alla är lika mycket värda men vissa är sjukt störande=) självklart kämpar man ju för att inte visa det! =) Jag tror att det är själva sökandet efter bajs i någon annans rumpa som jag tycker är äckligt.

2008-04-15 @ 15:40:32
URL: http://rockansmama.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0