Inte riktigt magsjuka...

men nästan. Något fel är det då på ungen. Igår just innan jag skulle lägga honom satt vi i soffan och myste. Helt plötsligt lägger han sig över mig och kräks. Både jag, soffan och Rocky blev dränkta(just då ploppade minnen från Gran Canaria upp). Det blev bad och mys och sedan somnade han. Imorse var han som vanligt och bra i magen så vi skulle till dagis iaf. När overallen nästan var på böjde han sig fram och kräktes i den. Han sa "Oj, äckit. Papper". Så det blev inget dagis idag. Det konstiga är att samma sak hände för ett par dagar sedan. Han är inte "sjuk" men ganska gnällig. Vi får se om det blir någonting mer av det här.

Jag är lite sjuk oxå, men mest i huvudet. Jag blir så sugen på att ta kort på spyorna. Jag har lyckats hejda mig än så länge. Men jag måste erkänna att jag filmade en bajskorv som råkade hamna på golvet en dag.

Jag hade tänkt mig en storstädardag idag, det är inte lätt när man har någon som sliter i en hela tiden. Men lite hjälp får man iaf. Han blev jättearg på mig när han inte fick diska. Det får vi ta när han vaknar. Nu ska jag fortsätta.

Det var lite onödigt att han kräktes i overallen. Den kommer ju inte att torka på ett tag eftersom att den inte får hänga i värme. Typiskt.


Kommentarer
Postat av: J

Hahaha de vore ju inte första gången du fotade en spya =)

2008-01-16 @ 16:23:40
URL: http://mittimellan.blogg.se
Postat av: J

Men asså får inte overallen hänga i värme? Vad har hänt? Var inte det en standard när man var liten och hade lekt ute i snön att man tryckte in alla kläder i ett torkskåp?? Den där kvävande värmen som slog emot en när man öppnade det så man inte kunde andas...

2008-01-16 @ 18:19:49
URL: http://mittimellan.blogg.se
Postat av: Hanna

Han har en Reimaoverall som andas. Den får inte hänga i torkskåp för då förstörs andningen i den. Den kan inte bli blöt på utsidan men han kräktes ju på insidan. Hade han kräkts på utsidan så hade det bara varit att spola av den. Våra overaller blev blöta men det har hänt saker i overallvärlden sedan vi slutade med sånna;)

2008-01-16 @ 19:52:14
URL: http://rockansmama.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0