Förvärkar

Efter en helg med sjukt mycket förvärkar känner jag mig helt matt.

Det började tidigt, tidigt på lördagsmorgonen. Var tvungenn att kliva upp för det gick inte att ligga ner och  så höll det på i drygt 12 timmar. Sedan blev det stundvis lite bättre.

Igår mitt på dan ringde jag sjukvårdsrådgivningen, jag trodde att dom skulle säga: " Det är lugnt, det är sån som kan hända". Men istället sa hon: "Åk till akuten, jag ringer dit och säger att du är på väg",

Duschade, matade och badade Rocky och ringde skjuts/barnvakt.

På väntrummet på akuen var fyllt med benbrott och förkylda bebisar.

När jag kom in fick jag träffa en läkare som blev jättenervös, eftersom att jag är i vecka 24 och barnet räknas nu som barn och inte foster. Han skickade upp mig på förlossninngen.

Där gjordes det ultraljud och klämdes och undersöktes. Hon konstaterade att jag har haft en massa sammanndragningar/förvärkar men är fortfarande stängd, så inngen bebis på gång ännu.
Hon sa att bebisen mådde superbra och att jag förmodligen är lite längre gången än enligt de tidigare undersökningarna. Den väger 670 gram occh är drygt 30 cm lång.

Idag har jag haft ett par sammandragningar som har gjort ont och känner mig helt mörbultad och har träninngsvärk.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0