Pulshöjare

Det var först livat på Getbergsvägen, på vägen. Ett gäng skrikiga killar 16-18. Sen kladdade jag in hårfärg i håret så klart och då hörde jag en smäll på andra sidan huset. Då ser jag fyra killar (gissar att det är samma som har halvslagist med varandra på gatan och lekt rövare) som är i en trappuppgång i huset nedanför. En av dom en kille med vit mössa står med sopen i högsta hugg och krossar rutan i ytterdörren. Sedan springer dom hela vägen upp och jag gissar att dom tjuvplingar längst upp. Dom springer ut och samma kille krossar rutan på nästa ytterdörr. Då hade jag redan ringt polisen och en bil var tydligen på väg. Sedan stod dom kvar på Ängesvägen och skrek, hånglade(några tjejer hade dykt upp) och några fler killar. Sedan gick dom mot bågen.

Jag var ju aldrig i fara och det var ju "bara" glasrutor men vilken puls man får. Skulle aldrig kunna vara polis.
Hoppas att dom hittar snorungarna så att dom kan lära sig en läxa. Kan inte fatta hur man är funtad när man förstör bara för att förstöra. Men det kanske är en fas i uppväxten och utvecklingen för vissa?

Vill ringa hyresvärden men gissar att hon som bor närmast och pratade med poilen har gjort det, dessutom har jag inget nummer till honom och han som har det är okontaktbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0