Magnetröntgen

Det har varit en dag med hiskeligt många läkarsamtal.

Igår gick magnetröntgen riktigt bra. Rocky var jätteduktig då han skulle sövas. Var helt orädd och var med på allt som skulle göras. Helt annars än när han ska stickas, ta stygn eller ta bort plåster.

Väntan är ändå alltid olidlig även om man visste att det inte skulle bli lika jobbig väntan som vid förra magnetröntgen(då vi fick veta att det kunde vara en tumör och irrade unt och inte visste ett smack i flera timmar och jag kräktes av all oro). Vi fick veta att dom var nöjda med bilderna, bilderna blev bra. Det var allt.

På iva fick han vakna och det gick väldigt snabbt och han var på riktigt bra humör då han vaknade. Efter lite glass och lite kiss fick vi åka hem.
Prersonalen där sa att jag skulle ringa barn idag för att få svar på hur MRTn hade gått.

Jag ringde då vi vaknade och fick en telefontid imorgon. Nån timme senare ringde barnläkaren upp.
Det hade sett bättre ut på bilderna. Abschessen är inte borta och det hade dom inte räknat med heller.
Jag hade hundra frågor som hon skulle ta reda på.

Efter att ha pratat med Umeå ringde hon igen. Inga prover för immunitetssjukdomsnedsättande sjukdom var tagna. Bara ett för att kolla om han hade skydd mot Pneumokocker och det hade han ju inte och det visste jag redan då han inte är vaccinerad mot det. Han behöver inte ta prover två gånger i veckan längre för att han är så rädd, det räcker om alla prover tas när han är sövd efetersom att alla har sett så bra ut.

Fick veta att en ny magnetröntgen blir vecka 30 och vecka 38.
Och att hon skulle skicka ett intyg att han är sjuk till minst vecka 38 så att jag kan skicka det till försäkringskassan. Läkarna här ska även kontakta neurologerna i Umeå för att kolla hur dom vill göra med uppföljning efter sjukdomen.

Sen ringde det igen. Den 25/7 blir det ny röntgen, på killens födelsedag men det gick inte göra nåt åt det. Han kommer att sova bort dagen han har längtat efter men vi får fira honom ordentligt ändå och han är peppad på kalas en annan dag bara han får sina kalas.

Apoteket på solbacken har lagt undan medicinen som Rocky ska ha så att vi vet att det finns när vi  behöver en ny flaska. Dom räcker bara i 6 dagar.

Sen ringde Vinnys astmaläkare från barn för att kolla läget. Med Vinny är ju allt bara bra, den senaste förkylningen påverkade ju inte ens luftvägarna och han har inte fått medicin på månader för att han mått bra. Berättade även om allt annat som har inträffat och han sa: "Oj vet du hur ovanligt det är?"
Jag vet ju det nu. När inte ens neurologerna hade varit med om det förr.

Det var dagens sjukdomsrapportering.

Ha de / Hanna

Kommentarer
Postat av: Mommo

TROTS allt som hänt så känns det som det är bra med killarna:) Jag blev så glad att jag och Rockan kunde strosa runt i havet igår och "små"bada(sånt som man bara gör här i Sillskatan).DET trodde jag INTE för 2 veckor sen <3 Det känns så skönt att du verkligen fixar detta med sjukvårdskontakter, man kan inte tro du nåt gjort annat!Det blir ju en enorm trygghet för killarna då:)Hoppas vi får många baddagar på min semester bara!

2011-07-12 @ 21:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0