Dagis vs Förskola

Vi åt middag på Max idag. Jag stod och prartade med en personal och berättade stolt att Rocky har varit på dagis för första gången idag. Dom kom det en kvinna och sa:

Förskola, det heter faktiskt FÖRSKOLA.
Jag: Ja men jag säger dagis.
Hon: Jag jobbar faktiskt där och det heter FÖRSKOLA. Det är oprofessionellt att säga någonting annat.
Jag: Jaha? Jag kommer ändå alltid att säga dagis.
Hon: Ja vissa kallar det ju fortfarande LEKIS.

Vad ville kvinnan? Min son går på dagis. Vill han kalla det förskola så får han det, men jag säger dagis.
Kanske blir som mina föräldrar alltid sa skrivning och prya när vi på min tid sa prov och praoa.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Haha där kom orden från igår =)

2007-09-01 @ 14:34:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0