Olyckan

Rocky ställde till med en olycka igår. Det hade kunnat sluta illa men gick ganska bra. Han kröp omkring och busade som vanligt, jag såg att han kröp till köket en snabbis men tänkte inte mer på det. När jag gick ner till tvättstugan kände jag att det lukade bränt men tänkte inte mer på det för jag tycker att det luktade i trappen oxå. När jag kom tillbax luktade det ännu mer, jag gick och kollade i köket och till min fasa ser jag att spisen är på! Det som var snäppet värre var att han hade lyckats sätta på två plattor å på en av plattorna stod vattenkokaren och på den andra stod plastbehållaren för välling(jag hade dessutom köpt ny välling och fyllt på dagen före). Jag skrek nåt och André kom flygande. Jag lyfte vällingbruken och hela botten på den var smält och all välling låg kvar på spisen. Lyfte sedan vattenkokaren som satt fast, den hade ett underrede i plast.

Vi har en OFF-knapp på spisen som vi alltid vrider på för då kan han inte starta någonting, han har aldrig förut lyckats vrida på knapparna han lyckades vrida på för dom är trögare än dom andra och vi brukar aldrig ställa saker på spisen! Men igår hade vi lyckats göra allt fel.

Jag och Rockan fick åka till Maxi och köpa ny välling och en ny vattenkokare.

Det gick mycket bättre att skrapa bort plasten från plattorna än vad jag hade trott.

Nu ska köket städas.

Kommentarer
Postat av: Rockansmommo

vad skönt att det ändå gick så bra!!!!
Tänk om ni gått och lagt er...Nu vill jag inte tänka på alla om!
Han är verkligen som Blixt Gordon ibland!Då hinner han ju överallt utan att man hinner fatta det.
Vi har tyvärr ingen on/off knapp på spisen och våran spis har han ju också fått igång men jag hade bara stekpannan där,så det gick bra!
Ses imorgon Rocky!!!
Puss,puss till mommo's gullunge!

2007-07-29 @ 17:24:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0