Det gick fort

Nu pratar Rocky meningar, treordsmeningar iaf. Han är rolig och kommer fram till mycket på egen hand. Det går fort. Idag påpekade han att "Ocky nolle. pappa nolle stool, mamma nippa". Jag berättade igår att mamma har en snippa(det ryser i mig när jag hör det ordet men framstjärt låter inge vidare). Idag vet han hur det ligger till. I badet idag räknade vi och hällde vatten. Jag försökte lära honom att säga att han snart är två år. Det gick bra, ett tag. När vi efter badet satt i soffan och pratade frågade jag igen hur många år han är, då svarade han "aaton"(arton). Mamma, mormor, pappa, moffa och oa är oxå arton. Fyra, sexton och arton var talen som fastnade kvar i det lilla huvudet.

Underbara unge.

Kommentarer
Postat av: J

Mmm snippa är kanske världens sämsta ord...men som tur var har han ju ingen så du kanske slipper använda de så mycke...=)

2008-04-01 @ 21:11:08
URL: http://mittimellan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0