Sjuk igen

Gårdagen spenderade vi på en sjö. VI var nämligen och pimplade. Inga fiskar fick vi men det är inte det viktigaste enligt mig iaf. Det är roligt att vara ute och elda och fika. Rocky var ganska tjurig men somnade snabbt. Han vaknade när vi var på gång hem. Han fick i sig lite fika och sedan la vi oss i soffan och såg Gustaf 2 och somnade. Jag vaknade när filmen var slut och såg att Rocky var knallrosa och kokhet, han fick sova en stund till, när han vaknade kollade jag febern 40,0 grader varm var han. Feberrekord! Vi hade bara ett fåtal alvedon kvar så jag åkte till Apoteket. När jag kom hem var han mycket piggare och fick äta glass och busade. Plötsligt började han kräkas. Han stod och gapade och magen pumpade ut det som fanns där inne. Bara att stoppa honom i badet och börja skura.Han somnade sent men kräktes inget mer på kvällen.

Jag vaknade av att Rocky kom till våran säng och pratade om att han ville se på Bolibompa. Jag var trött men  tänkte att det var väl lika bra att stiga upp. Jag tyckte att det var mörkt men tänkte att klockan kanske bara var runt 6tiden. Jag slog på tvn och tittade samtidigt på klokan. Den var 03.15. LURAD! Kanske borde skaffa en ordentlig klocka. Tog då med mig pojken och vi la oss i hans säng och somnade.

Idag är han tjurig, febrig och bajsar sånt som man inte vill veta av.

När ska han få vara frisk ett längre tag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0