Storhandla och Semlor

Rockys humör är fortfarande inte på topp. Han kan skrika och bryta ihop för ingenting. Han skriker och lägger huvudet i händerna, skakar och gråter. Vad ska man göra då?
Vällingtiden verkar vara förbi. När man kommer med flaskan så reagerar han på samma sätt. Han vill äta yoghurt med frysta hallon till fukost. Det fungerar bra när man är hemma men vad ska jag ge honom när han ska börja vara på dagis? Han äter inte smörgåsar, det som ligger på brödet slickar han i sig. Gröt gillar han inte heller.
Idag fick han en grillkorv efter yoghurtfrukosten. Men det fungerar ju inte i längden.

Det är dags för storhandling snart. Jag älskar att storhandla. Vet inte varför men man känner sig så rik när kylen, frysen och skafferiet är proppfulla.

André vann pengar på poker igår. Jag vet inte vad jag tycker om sånt. Jag blir överlycklig(i smyg) när han kommer hem med pengar men vill inte veta hur jag skulle reagera om han skulle spela bort lika mycket. Och jag vet inte om han skulle våga berätta. Vi har helt olika syn på pengar men han har lyckats ändra på mig de senaste åren. Jag tror inte att jag har lyckats ändra på hans synsätt lika mycket. Det är väl både bra och dåligt. Ibland önskar jag att jag hade kompisar som man kunde lura/spela av lite pengar. Men jag tror inte att dom är sugna på att satsa 1000lappar. Det är nog inte jag heller.

Ikväll är det fettisdagsmat och semlor hos min morfar. Ska bli kul och spännande. Rocky har pratat mycket om sin morfar idag. Det blir bra att se om han orkar med en kväll utanför hemmet. Det blir nog inget dagis imorgon för honom, han är ju inte riktigt sig själv ännu.

Aja ska röja och försöka trassla ut håret nu.



Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag har en utmaning åt dej, spana in min blogg för mer info ;-)

2008-02-05 @ 18:22:16
URL: http://mittimellan.blogg.se
Postat av: MOFFA

Roligt test 5 av 5 rätt och att jag hadde minst 2 barn på dagis he he

2008-02-06 @ 01:09:15
Postat av: Anonym

Nytt inlägg skulle ju inte vara så tokigt...

2008-02-09 @ 18:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0