Tjuvar

Att det bor tjuvar i huset är väl ingen nyhet. Nu har jag för tredje gången blivit av med mitt tvättmedel från tvättstugan. Jag går alltid ner med tvätten kvällen före för att slippa släpa ner barn och tvättkorg(ar) samtigigt. Det  är ju lagom kul att komma ner dagen efter och hitta ett tomt tvättmedelspaket(dom tar inte paktet utan gräver upp det ur min tvättkorg, tömmer det på plats och lägger tillbax det). Antingen måste man skynda sig till affärn eller hoppas att man kan sno av någon annan.

Nu har jag fått en plan! Jag ska fylla ett tvättmedelspaket med någonting som förstör kläderna och råka glömma det där nere. Vad tycks om idén? Vad ska man fylla paketet med? Något blekande? Något frätande? Kanse Kaustiksoda? Fast jag vill ju inte förstöra maskinerna. Man kan ju skriva en lapp på paketet och varna tjuvarna.

Någon med idéer?

Kommentarer
Postat av: J

Jag tror att nån använder mitt skjöljmedel, det tar alltid slut...

2008-05-22 @ 17:47:27
Postat av: J

Eller hur?? =)

2008-05-22 @ 20:36:02
Postat av: Hasse

Tyckte idén med att ha något annat i paketet lät sjukt bra. Kaustiksoda var väl kanske lite overkill men något borde ju gå. Vanligt salt kanske. Kommer göra tvätten fin och bra :D

2008-05-25 @ 05:51:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0