Värk

Tandvärk, eller tanden är borta och det värker i hålet och i käken och i kinden och upp till pannan. Har haft så ont stundvis att det svartnade för ögonen. Ringde sjukvårdsrådgivningen, det finns inte jourtandläkare efter kl 11. Istället skrev dom ut tabletter. Tog just den första och ska lägga mig i soffan nu och vila. Ska ta dom i tre omgångar per dag och om jag ändå har ont ska jag till tandis.

Dom är riktigt duktiga på sjukvårdsrådgivningen, man får bättre och snabbare hjälp än på vårdcentraler.
Men tycker att det är lite konstigt att det är så lätt att få utskrivet stakare tabletter, bara ett samtal. Dom frågade iofs om jag var sjuk eller om jag hade problem.

Nu godnattar jag.


Det blev inget god natt. Jag drog täcket över huvudet och en timme senare insåg jag att värken var borta. Nu  är det tre timmar senare och jag känns lite ofokuserad och alla mina tänder är bortkopplade, känner inte heller av min hud.

Läskigt men smärtfritt.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas du kunnat sova!Jag jobbar till 16-pappa prata om att kolla tapeter.Ring på min mobil så kan vi komma överens om nåt.Det var ju ett tag sen vi sågs...i morgon är jag ledig men ska på möte kl.18.

Vi hörs!

2009-04-20 @ 06:15:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0