Disneyland dag 2, juldagen

I Frankrike firas jul den 25e. Eftersom att allt annat var stängt blev det så att vi åkte till Disneyland två dagar i rad. Mycket lyckat, julstämningen var på topp. Vi var som mättade av alla intryck dagen före så det blev inte flera tusen bilder tagna, kanske var lika bra.


Vi började dagen på Walt Disney Studios. En park med shower och film, det är även där alla Disney´s figurer bor.
Dom hade julpyntat alla lyktstolpar fint.

Vid ingången, en staty av självaste skaparen och Musse.


Nån monsterbil.


Dagens första jävulskap. En galen bergochdalbana med Aerosmith. "Medan rocken dånar, "axar" du från 0 till 100 km/t på mindre än 3 sekunder. Hårnålskurvor, halsbrytande flygturer över topparna, upp och ned i en vettlös rock-video... låter det inte ganska häftigt?"


Sedan gick vi till Bilarkarusellen.


45 minuters kö var det.


Då hinner man ta en del bilder.


Karusellen. Små bilar som snurrar runt och runt.


Blixten.


Han höll i sig hårt.


Sista bilden på båda vantarna.


Sedan fick an en blixtenmjukis.


Upptäck vad som hände gästerna den där ödesdigra natten den 31 oktober 1939 när blixten slog ner. Ingenting kan skydda dig från att falla 13 våningar ned mitt i dunkla Twilight ZoneTM.


Vet inte ens om den var kul. mest bara sjukt.


Utsidan av en karusell där man åkte i sköldpaddsskal.


Kulisser.


Showen inne på Disneyland Park.


Julsånger.


Prinsessor och prinsar.


Nu kommer en massa kort från när slottet tändes och Tinkerbell flög upp i högsta tornet.










Main Street.


Svårt att se men dom hade snömaskiner på taken.


Sedan gick vi till Disney Village, där sjöng två änglar mina favoritjullåtar.


Vi tog en öl på en pub. André beställde två veteöl, den var seg som saftsoppa så det blev inge ölande.


Vi gick istället till en sportbar, där fick jag en kram av en snögubbe.


På väg till bilen. Mitt livs värsta bilresa. Vill du prova så drick 4 öl och gå sedan till bilen som är längst bort, hela tiden kissnödig för att sedan åka bil i 50-60 minuter. Jag hade tänkt kissa i en blöja eftersom att det inte går att stanna på motorvägen,när GPSen sa att det var 20 minuter till målet grät jag nästan. Men jag lyckades hålla mig. Kunde inte gå rakt efteråt. Men jag tränade även upp blåsan så jag kissade bara en gång per dag efter det. Det är bra när det aldrig finns toalettsitsar i Paris.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0