Krasch bom bang

Jag lyckades mend en konstig olycka på väg till festivalen i torsdags.
Åkte på Marias pakethållare, satt snett, skrek, försökte sätta mig tillrättta. Sedan såg jag bara blå himmel.
Jag lyckades flyga av cykeln. Skulle vara kul att veta hur det egentligen såg ut.

Röda Korset plåstrade oom mig en gång. Innan kvällen var slut hade jag blod överallt igen så dom fick ta hand om mig igen. Då tog dom fram saxen och klippte i armbågen för att få ut alla stenar.

När jag kom hem upptäcke jag mitt skrapade och blåa knä, en fotbollsstor och svart lårkaka. Högerhanden har ett litet sår som rinner. Högerarmbågen ser inte kul ut, den är svullen i sinne, svart, skrapad, varig och har förlorat ett par bitar, dessutom känns det som att känseln i ett par fingrar är borta.


Jag har lärt mig en läxa. Nu vet jag varför man inte ska cykla eller åka cykel med vin i kroppen.

Och Maria det är ingen fara, det var jag som klantade till mig. Det var bara tur att inte du oxå kraschade.



Nu ska jag och Rockern till stan och festivala. Och köpa någon sorts förband.

Ta det lugnt i festivaltrafiken mina vänner och bekanta.




Kommentarer
Postat av: J

Fanny på jobbet blev påkörd av ett fyllo på cykel igår, hon kunde inte gå idag. Inte så konstigt att det är olagligt att cykla när man är full =)

2009-07-04 @ 13:32:27
Postat av: maria

men guud...aj!!

får ju inte bara lite dåligt samvete, du är ju skadad för tusan! och hur kommer de här att påverka mitt rykte som skjutsaren nr. 1!? =) haha

tur som f-n att de inte hände när jag/vi hade som högst fart ner för folkparksbacken.

hoppas du läker ihop snart!

ska in i dimman ikväll men försöka att inte skjutsa nån. =)

2009-07-04 @ 15:44:05
URL: http://nudlarochfil.blogg.se/
Postat av: anna

sitter nu och tvättar ett sår jag fått på foten i nattens vimmel. kom förbi i veckan. inte tisdag, då är jag ledig.

2009-07-05 @ 04:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0